Aktivní brzda

Zoom
Aktivní brzda

Aktivní brzda

Kód: JT-BRZ-01

338,02 Kč bez DPH

Připraveno k odeslání

- Profesionálně navržený a vyrobený mosfet s aktivním brzděním motoru bez kabeláže určený pro airsoftové elektrické (AEG) zbraně.
- Pro silový okruh lze použít kabely o max. průřezu 1,5 mm2 a pro signálový o průřezu 0,25 mm2
- Po rozepnutí kontaktů se využívá přebytkové energie motoru k jeho zastavení. Brzdný účinek je nejsilnější se zátězovým motorem s neodymovými magnety.
- Píst není při semi střelbě částečně natažen, pružina se neunavuje, nenamáhají se vnitřní díly a tryska z větší části zamyká komoru.
- U vysokokadenčních zbraní řeší problém více výstřelů při režimu střelby na semi.
- Zařízení obsahuje stabilizaci napětí při sepnutí, tím se mosfet se spolehlivě sepne a méně se zahřívá.
- Z principu funkce mechanismu AEG zbraně se píst při režimu AUTO zastaví v náhodné pozici.
- Bezkontaktní spínání motoru.
- Aktivní brzda zvyšuje kadenci zbraně a výdrž akumulátoru.
- Neopalují se spoušťové kontakty.
- Určeno pro všechny typy běžně používaných akumulátorů (Ni-xx 8.4 - 12V, lipol 7.4 - 11.1V).
- Určeno pro pružiny do m150 a kadence 25 kuliček/s. (pro vyšší zatížení zvolte extreme variantu)
- Jednoduše pochopitelné 6-ti vodičové řešení.
- Velikost zařízení 47x15x10mm.
- V balení součástí stahovací bužírka přes aktivní brzdu a návod na instalaci, který je také ke stažení v záložce "MÉDIA".
- VAROVÁNÍ: K instalaci tohoto zařízení je potřeba odborník, který musí umět pájet a rozložit AEG zbraň. Nikdy nepoužívejte trafopájku!

NÁVOD: Zapojení zařízení do zbraně (kapitola 2. a 3.)

Upravené schéma zapojení pro zbraně AUG a P90


VIDEO: Rozdíl mezi běžným spínaním motoru a spínáním pomocí aktivní brzdy

Zákazníci, kteří koupili tento výrobek, si také koupili:

Napište recenzi

Abyste mohli napsat recenzi, musíte být přihlášen(a)
Admin napsal(a): 08.07.2015
Recenze z airsoft-fora na třetí generaci aktivní brzdy od uživatele inox:
http://www.airsoft-forum.cz/viewtopic.php?p=203942#p203942

text recenze:
Zdravím všechny příznivce airsoftu, dostala se mi do ruky na testování novinka která brzy přijde do prodeje - nový typ aktivní brzdy pro AEG firmy JEFFTRON. Aktivní brzda má nespornou výhodu oproti klasickému spínání ve vaší základní zbrani :

-Po rozepnutí kontaktů se využívá přebytkové energie motoru k jeho zastavení.
- Píst není při semi střelbě částečně natažen, pružina se neunavuje, nenamáhají se vnitřní díly a tryska z větší části zamyká komoru.
- U vysokokadenčních zbraní řeší problém více výstřelů při režimu střelby na semi.
- Z principu funkce mechanismu AEG zbraně se píst při režimu AUTO zastaví v náhodné pozici.
- Bezkontaktní spínání motoru.
- Aktivní brzda zvyšuje kadenci zbraně a výdrž akumulátoru.
- Neopalují se spoušťové kontakty.
!!!! aktivní brzda mi vyřešila problém, týkající se hlavně řady AK zbraní - zablokování spouste u semi střelby, procvakává - musíte přepnout jiný režim ) - toto brzda většinou eliminuje !!!!

Tato již třetí generace aktivních brzd má oproti starším verzím následující vylepšení :

Přidány 2 součástky chránící zařízení proti poškození - Přidána stabilizace napětí aktivní brzdy sepnutí motoru.
Eliminuje pokles napětí na baterii v zátěži, tím se extreme aktivní brzda spolehlivě a rychle spustí a tak se méně zahřívá.
Z důvodu stabilizace napětí je nově signálový vodič oddělený od plusového potenciálu.
5-ti vodičové zapojení extreme aktivní brzdy je možné, ale tím bude tato funkce vypnutá. - Změněno řízení spínání aktivního brzdění, které je nyní spolehlivější a přesnější

Brzdu jsem testoval na pružina m150 guarder , set kol 18/1 shs, zátěžový motor shs a 11v 15c lipo. Instalace aktivní brzdy je pro neznalého člověka mírně složitější úkon, nicméně při troše šikovnosti, pájecích potřeb a materiálu to zvládne každý. Aktivní brzda přišla včetně napájené kabeáže již zaizolovaná v bužírce ( tenké, signálové vodiče napájet na oba spínací kontakty v mechaboxu, poté na desku brzdy, poté osadit 4 vodiče na desku - 2 k motoru a 2 k baterii + samozřejmě pro jistotu autopojistku 25amper. Jelikož doba tamya konektorů je již nenávratně pryč, celou kabeláž osadíme konektorem dean, který jsem si velice oblíbil a jiný konektor již nepoužívám. Zbran odehrála zatím 3 menší akce, vystříleno cca 6000 bbs bez jediného zádrhelu, vůbec se nehřeje a pojistka zatím drží i v delších dávkách. Jedinou nevýhodu jakékoliv aktivní brzdy vidím ve větším hřání motorku, kvůli aktivnímu brždění rotoru.

Závěrem bych chtěl poděkovat firmě JEFFTRON za nejlepší spínací součástky na českém trhu, jiné mosfety osobně už neinstaluji. Mám zkušenosti s celým sortimentem a nestalo se mi, že by se něaký mosfet spálil ( a to občas kvůli malému místo předimenzovávám např. klasický mosfet silnějšími pružinami než m150 ). Tato Česká firma neustále inovuje, což je velice důležité, a pro zákazníky by to měl být silný impulz tuto firmu podporovat nákupem součástek. Děkuji že jste recenzi pročetli a přeji mnoho pěkných zásahů.

Inox
Admin napsal(a): 17.06.2014
Recenze z airsoft-fora na druhou generaci aktivní brzdy od uživatele tomcat:
http://airsoft-forum.cz/viewtopic.php?p=196822#p196822

Vystřílel jsem jeden standardní točný zásobník do M4/16 (AR 15) a to následujícím spůsobem: Nejdříve 50 ran rychle na semi, po ustálení teploty na teploměru dalších 50 jednotlivých ran hned po sobě, nakonec opět po ustálení teploty na teploměru (i po zkončení střelby chvilku trvalo něž teploměr zmeřil maximum) zbytek zádobníku v krátkých dávkách ihned po sobě.
Dále jsem pomocí watmetru změřil maximální zaznamenaný proud. (Im)

Použitá baterie: Turningy 11,1V; 1400mAh; 40-80C

KAC PDW
cca. 30Bb/s, M100 GD, kuličková ložiska, motor M120 GP hi speed, Super shooter 18:1 rovné zuby, promzáno, vypodložkováno....

Původní aktivní brzda
Střelba 1. 20,5°C – 34,9°C; Im 15,9A
Střelba 2. 34,9°C – 49,9°C; Im 21,2A
Střelba 3. 49,9°C – 60,9°C; Im 35,4A
Prototyp
Střelba 1. 19,1°C – 31,1°C; Im 27,3A
Střelba 2. 31,1°C – 38,4°C; Im 27,7A
Střelba 3. 38,4°C – 39,4°C; Im 33A
(zvýšený proud byl způsoben poklesem napětí baterie během testu, jelikož byla použita i na test silnější zbraně)

AR-15
pružina GD M140, kola zátěžová šikmá SRC, Motor Systema magnum, cca. 20bb/s, promazáno, vypodložkováno
Střelba 1. 20°C – 41,3°C; Im 21,5A
Střelba 2. 41,3°C – 59,6°C; Im 21,4A
Střelba 3. 59,6°C – 63,5°C; Im 21,7A
Prototyp
Střelba 1. 23,2°C – 43,4°C; Im 13A
Střelba 2. 43,4°C – 55°C; Im 13A
Střelba 3. 55°C – 61,5°C; Im 26,9A

Dále jsem měřil, jak rychle aktivní brzda měří. Postavil jsem z dílů mechabox: V3, motor ICS 3000 turbo, základní kola píst, pružina GD m100. Kadenci bohužel nevím, byl to jen mechabox beze zbraně. Porovnával jsem pomocí rysky na pístu a v díře ve válci. Výsledek je, že prototyp podával konstantní výkon, s mnohem méně výkyvy a brzdil nejčastěji ve vzdálenosti 7mm oproti úplně klidovému stavu zbraně. Původní brzda brzdila nejčastěji ve vzdálenosti 9mm a vykazovala častější výkyvy.

Ze všech měření je patrné, že prototyp na obou zbraních méně hřeje a brzdí rychleji.

Autor: tomcat
Jakub napsal(a): 23.09.2011
reference z airsoft-fora od uživatele T-dog:
http://www.airsoft-forum.cz/viewtopic.php?f=295&t=11032

Rád bych se podělil o postřehy z testování MOSFETU S AKTIVNÍM BRŽDĚNÍM JEFFTRON.

Dostal jsem brzdu na otestování s požadavkem na použití pružiny obdobné sp130, 11V lipol a min. 3tis. test. výstřelů.

Testovací sestava: L-85 (army) - GD sp130, kola šikmé ozubení (300%) jako do TM m14 (16zubů), motor shs zátěžový, aku - 11,1V (21-22bb/s) a 7,4V (16-17bb/s) lipol (70A+).

Během testování jsem vystřílel přes 3000 bb (zhruba 1/3 v dílně, zbytek po akcích a trénincích). Přičemž valná většina testů proběhla s 11,1V lipol, cca 500 bb vystříleno na 7,4v lipol a 8,4V NiCd.

Díky aktivnímu brždění motoru byl odstraněn problém s občasným zasekávaním na semiauto režim (klasický neduh většiny aeg, který se obvykle řeší přepnutím na fullauto režim, výstřelem a opětovným přepnutím na semi). Pístové kolo se totiž po výstřelu dostane kvůli dojíždění motorku do pozice kdy vačka zvedá ramínko přerušovače sřelby a tím znemožnuje funkci člunku ve spoušťovém mechanismu (píst zůstane částečně natažen). U testovací zbraně se tak stávalo když zůstal píst úplně natažený, v pozici před výstřelem, a to cca 1x za 150 - 300 výstřelů. Po výměně relátka za mosfet s aktivním bržděním JeffTron se píst zastavuje vždy v předu (ve vypuštěné pozici - "hlava na hlavu"), s 11,1V lipol zůstává cca z 30% výstřelů píst natažen o 1 - max. 3 zuby, nikdy ne více, takže 100% úspěch, ani jendou se během testování nestalo že by se zbraň "sekla na jednotlivý", což bez aktivního brždění motoru tvrdit nelze. Dále brzda odstranila docela častý problém při použití 11,1V lipol, a to výstřel dávky 3 kulí při stisknutí spouště v semi režimu.

Co se týče zahřívání, nebo dokonce přehřívání celé součástky, nebyl sebemenší problém. Žádný přídavný chladic jsem neinstaloval, celá deska je zalita plastem z tavné pistole a stažena smršťovací folií. Po několika dávkách rychle za sebou, nebou dlouhé dávce (50-100 výstřelů) se brzda samozřejmě zahřívá, ale kadence neklesá a žádný jiný problém nenasatává.

Ještě doplním, že kadence šla oproti spínání přes 70A relé nahoru o cca 1-2bb/s.

Když to shrnu, aktivní brzdu doporučuji každému majiteli aeg, zamezením zbytečného natahování pístu šetříte některé vnitřní díly včetně pružiny, která nezůstavá stlačená. Nejvíce ji však oceníte u zbraně s vysokou kadencí (brzda zabrání více výstřelům najdnou na semirežim u vysokokadenčních zbraní) a u zbraně preferující, nebo výhradně užívající semi režim. Dle mého názoru se vyplatí připlatit těch pár stovek oproti klasickému mosfetu, a díky relativně malým rozměrům to ani u většiny zbraní nebude problém.
Admin napsal(a): 10.09.2011
reference z airsoft-fora od uživatele Jacob:
http://www.airsoft-forum.cz/viewtopic.php?p=128115#p128115

Tak jsem se rozhodl dát si mosfet z aktivní brzdou do SUčka, důvodem byla střelba 3-4 rán na semi, mechanický rozpojování bylo v pohodě ale setrvačnost udělala ješte 3 rány než se mech zastavil..
Testoval jsem to na sestavě: tm hlaveň, Dboy komora, Gp hop,gd váleček,Dboy mech,SHS 19,7 tryska, dotěsněný čínský vzduch,čína píst a SHS 13:1 kola (chod pístu zkrácený o 2 zuby),prowin 80, kovový trn,7mm kuličkový ložiska, Dboy motor, ten mosfet/brzda,1,5silikonový kabely, Tdeans,11,1 lipol, 2200mah (dává kolem 70a a 120 chvilkově..) - 47 BB/s , 98-100ms ) - idealní hračka na takovýhle testy..lidi z Točný potvrdí že je to dobrý kvér na vytváření mraku kulí. :)
Montáž je v pohodě (jeff dodává návod, zvorat zapojení může jen trotl nebo evžen), zvádne to každý kdo umí trochu pájet, zalil jsem to lehce silikonem a dal dodávanou smršťovačku..
Kadence stejná jako u mýho/guru fetu, vyřešili se 3-4 rány na semi (teď krásně jedna,píst vpředu,a ta odezva je jak u manualu :) ), najeto asi 600 ran žádný problémy..
Na test daná GD120ka taky žádný problém ani po hodně semi se nic nehřeje..
Na high speed konve idealní věc, můžu jen doporučit..rozměrově je to jak normální mosfet (ne ten jeffův ten je menší) a aktivní brzdění je každopádně skvělá vychytávka z hlediska životnosti pružiny,kol,píst,západky..
Admin napsal(a): 10.09.2011
reference z airsoft-fora od uživatele Cotulosh:
http://www.airsoft-forum.cz/viewtopic.php?p=126796#p126796

Brzda přišla v krásné krabici (kdo se udělal?). Zapojení je echt stejné, jako u malého mosfetu, tudíž palec hore. Přestože je brzda brzdou a vskutku brzdí, rozměrově odpovídá homemade mosfetu na plocho, tudíž je překvapivě malá, další palec hore.

Zapojení jsem zkoumal nejdříve na M140, pak M150 a nakonec i M170. Všechny pružiny snesla bez potíží, ale jelikož byla instalována v M249, nevšiml jsem si prvotního problémku. Pokud chcete střílet na pružině silnější, než je M150 způsobem "semi je auto" (opakovaná střelba 15 a více jednotlivých ran bez přestávky), součáska způsobující brzdný efekt výrazně zvyšuje okolní teplotu. Po pěti krátkých dávkách nepřetržitě za sebou (M170) se už nedá chytit do rukou. To ovšem neznamená, že by celý mosfet shořel, to v žádném případě. Stačí používat s rozvahou, nebo čas od času nechat vychladnout.

Testování probíhalo následovně.
M140 - 500 ran
M150 - 3000 ran
M170 - 300 ran
Použitý akumulátor opět Li-Pol X5 (11,1 V/ 30 C (60 C)/ 6150 mAh). A samozřejmě Bullet 5,5 mm konektory. Brzdím v osobní zbrani a nemám pochybnosti.

Tákže bych rád doporučil brzdit do M150. Celkově ale převažují přednosti nad nedostatky. Brždění je dle mého "kůl" a hlava doléhá na hlavu.